Prośba o udział w badaniu

Witamy,
bardzo prosimy o rozpowszechnienie tej informacji.
Dziękujemy za pomoc. Bardzo prosimy o zgłoszenie się, jeśli pasujecie do profilu badań. A może znacie kogoś, kto mógłby wziąć udział?
Dziękuję z góry.
Monika Sienkiewicz
Subject: Invitation for research participation
My name is Anh-Dao Tran. I am a post-doctoral researcher at The Educational Research Institute of Univesity of Iceland.
I am starting a new research project that has the title Icelandic-born students of immigrant background: Success and challenges in social and academic attainment.
The research focuses on students in 10th grade, who were born in Iceland and have either one parent or both who are immigrants.
The goal of the project is to acquire knowledge about the students’ academic and social successes and challenges as they complete compulsory school and move on to upper-secondary education.

Interviews will be conducted with both parents and students in municipalities where they are located.

The Icelandic Data Protection Authority and The Scientific Ethic Committee of University of Iceland have been notified about the research. I have also received permissions from the Reykjavik Department of Education and Youth and the Akureyri Education Office.

Your participation will be crucial for the success of the project.

Thus, I hope you will consider joining me. I can be contacted at the phone number 821 2523 or at the email adt@hi.is.
I look forward to hearing from you.Yours respectfully,
Anh-Đào Trần

Efni: Beiðni um þátttöku í rannsókn
Anh-Dao Tran heiti ég. Ég er í rannsóknarstöðu sem nýdoktor við Menntavísindastofnun Háskóla Íslands. Sem hluta af starfi mínu er ég að fara af stað með nýja rannsókn sem mig langar hér með til að kynna fyrir þér.
Rannsóknin heitir Icelandic-born students of immigrant background: Success and challenges in social and academic attainment. Hún beinist að börnum í 10. bekk, sem fædd eru á Íslandi en annað eða bæði foreldrar eru innflytjendur. Helsta markmið rannsóknarinnar er að afla þekkingar um árangur og áskoranir annarrar kynslóðar innflytjenda, á þeim tíma þegar þau eru að ljúka skyldunámi og að hefja framhaldsskólanám, hvað varðar skólanám og félagslega færni. Ætlunin er að eiga viðtöl við börn úr þessum hópi, svo og við foreldra þeirra. Þátttakendur verða víða að af landinu.
Rannsóknin hefur verið tilkynnt til Persónuverndar og Visindasiðanefndar Háskóla Íslands. Einnig hef ég hlotið leyfi Skóla- og frístundasviðs Reykjavíkurborgar og Skóladeildar Akureyrarbæjar.
Ég vona að þið sjáið ykkur fært að taka þátt í þessu verkefni með mér. Ykkar þátttaka er mikilvæg forsenda fyrir því að árangur af rannsókninni verði sá sem stefnt er að. Ég bið þau sem vilja taka þátt að hafa samband við mig í síma 821 2523 eða í netfang adt@hi.is.
Ég vonast að heyra frá ykkur.

Virðingarfyllst,
Anh-Đào Trần